We willen een familielid overlaten komen die de ziekte van parkinson heeft. En haar verzorgen tot ze overlijd. Waar moet ik rekening mee houden?

Ze is geboren in NL maar heeft enkele jaren geleden de amerikaanse nationaliteit aangenomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg naast de onderstaande antwoorden ook voor voldoende mantelzorg. Wat je van plan bent is namelijk bijzonder intensief! Zorg ook dat haar verwachtingen overeenkomen met wat jullie kunnen bieden. Erg veel succes gewenst on ieder geval.

Antwoorden (3)

Een moeilijke situatie,de persoon in kwestie woont (werkte)in USA? De huis vesting daar huur,of koop moet afgehandeld worden ,de ziektekosten verzekering (Amerikaanse) moet mee willen werken vervoer hoe is de patiënt er aan toe ,begeleider medicijnen evt toestemming lucht vaart mij .in Nl huisvesting geschikt (geen trappen)veel zorg dag en nacht iemand in de buurt .en ja kosten voor medicijnen verzorging zieken huis ,vervoer Vd persoon , en ja de begrafenis kosten . Sterkte .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeren bij ziektekostenverzekering of ze kan worden ingeschreven. Informeren bij Juridisch Loket, gemeente, Sociale Dienst wat haar 'rechten' zijn tav uitkering/AWBZ en of jullie als verzorgenden een persoonsgebonden budget kunnen aanvragen.

Idem bij evt thuiszorg en evt hulpmiddelen.

Is het mogelijk dat zij (weer) onder de Nederlandse zorgwetgeving valt zal er bij 'terugkomst' een zorgindicatie moeten worden vastgesteld.

Uw huisarts, en wellicht toekomstige huisarts van uw familielid kan u hierover informeren.

Probeer op voorhand alle relevante medische gegevens opgestuurd te krijgen, zodat de medische verzorging hier naadloos overgaat.

Probeer voor overkomst alle administratieve zaken geregeld te hebben. Van gemeente tot evt begeleiding vanuit thuiszorg tot ziekenhuis.

Overigens heel mooi dat u de verzorging op u wilt nemen. Sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve met alle problemen die al die andere al hebben geschreven krijg je met een persoon te maken die van veel dingen last heeft of gaat krijgen.Incontinent, stijfheid wanen die echt heel bizar kunnen zijn depressies boosheid.
Mijn vader heeft het en ik neem mijn petje af voor mijn moeder die hem dagelijks verzorgd.Op de dag gaat mijn vader wel een paar uur naar de dag opvang en krijgt daar therapie.Zodat hij nog lang zelf dingen kan doen zoals aankleden bewegen enz.Heel veel dus. Sterkte ermee.